probleem!

Moderators: Henkie, X-Warrior B AS

Capt crazy
Posts: 8
Joined: Wed, 25. Jul 07, 18:02

probleem!

Post by Capt crazy » Fri, 3. Aug 07, 03:55

waneer ik dus een mammoth inschakel om een silicon mine te kopen in aragon prime, knalt deze contineu zich zelf tegen de pilaren van de shipyard, en vervolgens blaast ie zich op, geen mine geen credits, wat ik ook probeer van move to my postion 20km vandaan toch vindt die suffe kapitein dat ie zich tegen die pilaren moet knallen, en dus nog steeds niets kan plaatsen in jump verder op, HOE! kan ik dit oplossen wat ik erger me er dood aan.

Laar
Posts: 173
Joined: Wed, 2. May 07, 15:51
x3

Post by Laar » Fri, 3. Aug 07, 13:13

Als je de sector uitgaat terwijl je hem de opdracht hebt gegeven te docken, zou die moeten landen zonder iets te beschadigen, de collision detection staat dan namelijk uit. Dit is ook handig als de shipyard in een asteroid field ligt, dan heeft de TL daar minder moeite mee namelijk.

LionOfHeart
Posts: 462
Joined: Sat, 23. Jul 05, 19:10
x3tc

Post by LionOfHeart » Fri, 3. Aug 07, 15:51

jep, hij dock ook nog eens veel sneller.

Capt crazy
Posts: 8
Joined: Wed, 25. Jul 07, 18:02

Post by Capt crazy » Fri, 3. Aug 07, 16:06

Aaaah oke dus ik moet gewoon kopen in de shipyard, met de mammoth dan in een ander systeem opdracht geven om daar heen te vliegen en uit eindelijk de freight daar te droppen ?


Alvast bedankt.

Capt crazy
Posts: 8
Joined: Wed, 25. Jul 07, 18:02

!

Post by Capt crazy » Fri, 3. Aug 07, 18:14

Oke het probleem is opgelost!! maar nu een ander ding, hoe krijg ik het voor elkaar zodat me TS scheepje energy cells en me silicon wafers voor een goede prijs verkoopt wat ik ook probeer ze blijven hangen doen niks, of ik moet het zelf handmatig inschakelen. erg vreemd

User avatar
X-Warrior B AS
Moderator (Nederlands)
Moderator (Nederlands)
Posts: 2967
Joined: Wed, 6. Nov 02, 20:31
x3tc

Post by X-Warrior B AS » Fri, 3. Aug 07, 18:53

Stap 1: Zet de homebase (in het commando menu) op de fabriek waar je ze voor wilt laten werken.

Stap 2: In het 'trade commands' menu, kies 'buy ware for best price' en selecteer de Energy Cells om hem te laten kopen.

Je moet uiteraard de maximale prijs in de fabriek hoog genoeg zetten, alhoewel de standaard 16 credits wel een redelijke prijs is (zet hem lager als het aanbod in de sector groot is - waarschijnlijk kun je dan zo ver gaan als 12Cr). Een van de getallen bij de prijs instelling geeft het aantal sectors aan dat de TS moet vliegen om het spul voor die prijs te kunnen krijgen (op het moment dat je kijkt). Verder kun je ook nog het maximaal aantal jumps instellen, om te voorkomen dat je transporter dagenlange reizen gaat maken voor een paar energy cells of zoiets, omdat het daar ver weg nu toevallig wat goedkoper is :p


Het is trouwens niet mogelijk om op deze wijze één TS zowel te laten verkopen als kopen. Daar is vast wel een script voor (weet niet waar, ik gebruik die dingen niet), of anders is 2 transporters de weg om te gaan :)

Capt crazy
Posts: 8
Joined: Wed, 25. Jul 07, 18:02

Post by Capt crazy » Fri, 3. Aug 07, 23:40

Aye tis me helemaal duidelijk bedankt X-warrior

Return to “Nederlands / Dutch X-Forum”